Platsannons.nu/Eventkoordinator

Lediga jobb som eventkoordinator

Här nedan hittar du länkar till sammanställningar över lediga jobb eventkoordinator i Sveriges alla län, klicka dig enkelt vidare för att se om det finns några jobb eventkoordinator i t.ex. Stockholm, Dalarna eller Norrland. Längst ner på sidan har vi även sammanställt ett urval av lediga jobb eventkoordinator i hela Sverige.

Att arbeta som eventkoordinator

En eventkoordinator är en yrkesperson som ansvarar för att organisera och hantera evenemang. De arbetar med kunderna för att planera och genomföra evenemang och ser till att alla aspekter av evenemanget tas om hand. Det kan handla om allt från lokal till catering och underhållning.


Urval av lediga eventkoordinator jobb i Sverige

Klicka här om du vill gå direkt till länsindelningen

SSAB EMEA AB

SSAB - Besöks- & Eventkoordinator

Hos företag: SSAB EMEA AB

Deadline: 2024-05-13

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Har du lätt för att skapa goda relationer, är handlingskraftig och bra på att organisera? Nu har du möjlighet att söka detta spännande arbete som koordinator för besök och event på SSAB Luleå. Placeringsort Luleå.
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror .. Klicka för att visa hela beskrivningenär avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
SSAB Luleå står inför en spännande framtid och intresset för att besöka oss är stort. Därför utökar vi nu vår besökskapacitet och söker en besöks- och eventkoordinator. Som koordinator har du en viktig funktion och är företagets representant mot både externa och interna besökare. Du kommer ta emot och samordna många olika slags besök och event, bland annat från skolor, företag, politiker och universitet, och du behöver känna dig trygg med att tala inför andra både på svenska och engelska.
Du planerar, samordnar och administrerar allt inför och under besöken. Vissa besök sköter du själv och genomför presentationer och guidningar, andra genomförs av kollegor på olika avdelningar.
När du inte är ute i verksamheten med besök arbetar du med administrativa arbetsuppgifter som planering eller praktiska förberedelser för att ge besökarna ett så bra besök som möjligt.
I denna roll kommer du även att koordinera besök tillsammans med Hybrits koordinator när besökarna ska besöka båda företagen.
Under våren 2024 kommer vi även inviga ett helt nytt showroom som du som besökskoordinator både koordinerar och ansvarar för samt använder vid besök.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Koordinera och samordna besök.
Genomföra presentationer och guidningar ute i verksamheten.
Planera och genomföra event, både internt och externt.
Arbeta fram nya koncept för att föra SSAB Luleås besöksverksamhet mot framtidens Minimill.

Om dig
Du har lätt för att ta kontakt med människor och bygger långsiktiga relationer såväl internt som externt.
Du har ett strategisk tänk och kan tänka flera steg framåt.
Du är inte rädd för att praktiskt själv ta tag i uppgifter och lösa problem och vara besöksfunktionens allt-i-allo.
Som person behöver du känna dig bekväm med att tala inför människor och hålla i presentationer.
För tjänsten krävs goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skift. Vi ser även positivt på om du behärskar fler språk.
Vi ser att du har en gymnasial utbildning. Vi ser att du har en gymnasial utbildning.
Särskilt meriterande om du har erfarenheter inom hotell och restaurang eller konferensverksamhet.
Vi lägger större vikt vid din personlighet (eller personliga egenskaper) än din utbildningsbakgrund.
Tjänsten kräver B-körkort samt goda kunskaper i Officepaketet.



Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag

Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Intervju
3. Referenstagning
4. Hälsoundersökning
5. Signera
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta gärna Jonas Lövgren, Chef avdelning Produktionsomställning, mail - jonas.lovgren@ssab.com
Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00.
Några ord från din blivande chef
"Jag som blir din chef heter Jonas Lövgren och är chef för avdelningen produktionsomställning. Som besökskoordinator hos oss blir du ansvarig för att de som besöker oss får ett bra bemötande, kunskap och ett gott intryck av vårt företag. Är du intresserad av att vara med på den resan och vill arbeta i ett företag som bidrar till den gröna omställningen så ska du lämna in din ansökan."
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

Deadline: 2024-05-13

Avdelningsansvarig för projektledarteamet

Hos företag: Mässrestauranger AB

Deadline: 2024-05-19

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Mässrestauranger på Stockholmsmässan i Älvsjö ansvarar för all mat och dryck i anläggningen. Här hålls flertalet mässor av olika slag under året, små och stora konferenser, internationella kongresser, galamiddagar, fester och andra evenemang. Vi har drygt 10 fasta serveringar, 3 kök och bygger upp p.. Klicka för att visa hela beskrivningenop up caféer och restauranger i hallarna på olika teman vid önskemål och efter behov.
Om oss
Mässrestauranger har ett team av projektledare som ansvarar för att planera, skapa och genomföra mat och dryckesdelen under dessa olika event i anläggningen. Uppdragen varierar mycket både i storlek och karaktär, room catering i små mötesrum, konferensluncher i våra egna restauranger, kaffebufféer eller mingel i anslutning till stora konferenssalar eller kongresser, banketter, fester och andra evenemang i mässhallarna. Eventen är av både nationell och internationell karaktär.
Vi söker nu en teamansvarig med känsla för gastronomi och serviceupplevelser som vill utveckla och leda sina medarbetare i att skapa upplevelser för våra kunder och gäster och som gör det med affärsmässighet. Det är en ny roll och vi letar efter dig som vill ansvara för att driva och utveckla gruppen till ett hållbart team som fokuserar på att leverera gastronomiska upplevelser med högt servicefokus både inifrån mellan kollegor och utåt till våra kunder och gäster, samt med god ekonomi.
I rollen ansvarar man också för egna evenemang som man tar hela vägen från offert till genomförande. Man är medlem i driftgruppen och rapporterar till driftchefen.
Om dig
Vi söker dig som är en trygg, lösningsorienterad och erfaren ledare, van vid både nationella och internationella kontakter och möten. Du förväntas själv ha erfarenhet av att ansvara för större projekt och event inom restaurang och/eller eventbranschen. Du är affärsmässig och van vid att arbeta i olika stödsystem samt har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du kommunikativ, trygg och ansvarstagande. Du balanserar naturligt kundens önskemål, gästernas förväntningar, intern information och en sund ekonomi. Du har förmåga att fatta och genomföra beslut och har ett logiskt tänk. Genom nyfikenhet på kundens behov förstår du hur vi tillsammans kan skapa mervärde både för kunden och för ditt team och alla kollegor på företaget. Passion och stolthet över gemensamma framgångar triggar dig.
Vi ser även att du är flexibel och prestigelös men kan också sätta gränser när det behövs.
Ett av våra viktigaste ledord inom företaget är - Service inifrån och ut – och vi lägger stor vikt vid ett trevligt bemötande till alla och hög servicekänsla.
Vi ser att du har:
Gedigen erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
Erfarenhet av projektledning i ansvarig position inom restaurang- och/eller eventbranschen
God svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att använda administrativa stödsystem
Affärsmässighet och ekonomiskt sinne
Genuin servicekänsla och känsla för kvalitet
Positiv grundsyn på både livet och arbetet

Övrig information
Vid stora event som tex. Nobelbanketten hjälper vi varandra över bolagsgränserna i företagsgruppen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. I tjänsten ingår det periodvis kvälls- och helgarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Maria Granvik på maria.granvik@massrestauranger.se
Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Du skickar in din ansökan och ditt CV.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Mässrestauranger AB
Mässrestauranger AB är ett familjeägtföretag som ingår i restauranggruppen Food Family. Företaget driver all restaurangverksamhet på Stockholmsmässan med restauranger och serveringar både i och utanför mässhallarna. I gruppen ingår även Mässrestauranger i Malmö, Teaterbaren på Kulturhuset i Stockholm, Engsholms Slott, Scandinavian XPO vid Arlanda, samt Stadshusrestauranger i Stockholms Stadshus med ansvar bl a för Nobelbanketten.

Deadline: 2024-05-19

MÄSSRESTAURANGER AB

Avdelningsansvarig för projektledarteamet

Hos företag: MÄSSRESTAURANGER AB

Deadline: 2024-05-12

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Mässrestauranger på Stockholmsmässan i Älvsjö ansvarar för all mat och dryck i anläggningen. Här hålls flertalet mässor av olika slag under året, små och stora konferenser, internationella kongresser, galamiddagar, fester och andra evenemang. Vi har drygt 10 fasta serveringar, 3 kök och bygger upp p.. Klicka för att visa hela beskrivningenop up caféer och restauranger i hallarna på olika teman vid önskemål och efter behov.
Om oss
Mässrestauranger har ett team av projektledare som ansvarar för att planera, skapa och genomföra mat och dryckesdelen under dessa olika event i anläggningen. Uppdragen varierar mycket både i storlek och karaktär, room catering i små mötesrum, konferensluncher i våra egna restauranger, kaffebufféer eller mingel i anslutning till stora konferenssalar eller kongresser, banketter, fester och andra evenemang i mässhallarna. Eventen är av både nationell och internationell karaktär.
Vi söker nu en teamansvarig med känsla för gastronomi och serviceupplevelser som vill utveckla och leda sina medarbetare i att skapa upplevelser för våra kunder och gäster och som gör det med affärsmässighet. Det är en ny roll och vi letar efter dig som vill ansvara för att driva och utveckla gruppen till ett hållbart team som fokuserar på att leverera gastronomiska upplevelser med högt servicefokus både inifrån mellan kollegor och utåt till våra kunder och gäster, samt med god ekonomi.
I rollen ansvarar man också för egna evenemang som man tar hela vägen från offert till genomförande. Man är medlem i driftgruppen och rapporterar till driftchefen.
Om dig
Vi söker dig som är en trygg, lösningsorienterad och erfaren ledare, van vid både nationella och internationella kontakter och möten. Du förväntas själv ha erfarenhet av att ansvara för större projekt och event inom restaurang och/eller eventbranschen. Du är affärsmässig och van vid att arbeta i olika stödsystem samt har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du kommunikativ, trygg och ansvarstagande. Du balanserar naturligt kundens önskemål, gästernas förväntningar, intern information och en sund ekonomi. Du har förmåga att fatta och genomföra beslut och har ett logiskt tänk. Genom nyfikenhet på kundens behov förstår du hur vi tillsammans kan skapa mervärde både för kunden och för ditt team och alla kollegor på företaget. Passion och stolthet över gemensamma framgångar triggar dig.
Vi ser även att du är flexibel och prestigelös men kan också sätta gränser när det behövs.
Ett av våra viktigaste ledord inom företaget är - Service inifrån och ut – och vi lägger stor vikt vid ett trevligt bemötande till alla och hög servicekänsla.
Vi ser att du har:
Gedigen erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
Erfarenhet av projektledning i ansvarig position inom restaurang- och/eller eventbranschen
God svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att använda administrativa stödsystem
Affärsmässighet och ekonomiskt sinne
Genuin servicekänsla och känsla för kvalitet
Positiv grundsyn på både livet och arbetet

Övrig information
Vid stora event som tex. Nobelbanketten hjälper vi varandra över bolagsgränserna i företagsgruppen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. I tjänsten ingår det periodvis kvälls- och helgarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Maria Granvik på maria.granvik@massrestauranger.se
Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Du skickar in din ansökan och ditt CV.
Välkommen med din ansökan!

Deadline: 2024-05-12

Stadshusrestauranger Stockholm AB

Junior Projektledare – Bankett och Event på Stockholms stadshus

Hos företag: Stadshusrestauranger Stockholm AB

Deadline: 2024-05-17

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vi söker en härlig och driven junior projektledare till vårt Bankett och Eventteam. Eventavdelningen består av två projektledare som tillsammans projektleder våra banketter, event, statsbesök och stadens representationsmottagningar.
Stadshuskällaren är en del av Stadshusrestauranger, ett familjeföre.. Klicka för att visa hela beskrivningentag som levererat mat, dryck och upplevelser på stadshuset sedan 2012. Vi arrangerar allt från små mingel till större middagar.
Vi söker dig med känsla för värdskap och hög arbetsmoral. Du behöver vara en god administratör och ha ett strukturerat sinne, samtidigt som du är social och brinner för gästbemötandet. I rollen ingår det stundtals även arbetsledning då främst vid genomförande av evenemang. Du kommer ha mycket kontakt både intern och externt, så social kompetens och kommunikation är viktiga delar i arbetet. Arbetet sker i ett litet team så vi lägger stor vikt på värderingar, attityd och teamkänsla.
Om dig
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av projektledning inom event, bankett, möten eller relevant utbildning i detsamma.
Du är en god administratör som är bra på att hålla ordning och reda.
Som junior projektledare hos oss är det viktigt att du är kommunikativ och social med ett stort sinne för bemötande.
Om rollen
Planera, leda och adminstrera är en del av ditt dagliga arbete, likaså att arbeta operativt i driften med genomförandet av planerade mottagningar, event och banketter. Rollen innebär också visningar av offererade event samt fakturering och uppföljning. En viktig del är också att arbeta aktivt med optimering och merförsäljning.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning perioden 2024-08-15—2024-12-20 omfattande heltid 100% . Vi tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Arbetet är mestadels dagtid men helger och kvällar förekommer.
Välkommen att skicka din ansökan redan idag, rekryteringen kommer att ske löpande.
Har du frågor om tjänsten kontakta då Christopher Beskow 08-568 218 05

Deadline: 2024-05-17

Science City Skellefteå AB

Community- och Event Manager

Hos företag: Science City Skellefteå AB

Deadline: 2024-04-30

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Vill du leda ansvaret för att utveckla och driva våra miljöer, Skellefteå Innovation Park och Skellefteå Game Park? Vi söker en utåtriktad och idérik person som planerar och genomför olika aktiviteter och gärna vågar testar nya koncept som bidrar till näringslivets tillväxt.
Skellefteåregionen utgö.. Klicka för att visa hela beskrivningenr just nu en av Sveriges mest spännande tillväxtregioner med fokus på hållbarhet, samhällets elektrifiering och ett proaktivt innovationsarbete. Här pågår en av de största Europeiska industrisatsningarna i modern tid, vilket placerar Skellefteå och norra Sverige i centrum för Europas gröna omställning. Förutom den starka basindustrin är spelbranschen en av de snabbast växande industrierna, som bidrar till regionens attraktionskraft.


OM SKELLEFTEÅ SCIENCE CITY
Skellefteå Science City är kommunens innovationsbolag med uppdrag att accelerera innovation för tillväxt och grön omställning. Vi skapar branschutveckling inom energi, e-mobilitet, spel och AI genom att driva innovationsprojekt, kluster och acceleratorprogram.
Bolaget jobbar även med samhällsutmaningar, bidrar till att höja innovationsförmågan hos verksamheter, utvecklar innovationsmiljöer och testbäddar, samt arbetar för att locka etableringar, kompetens och kapital till Skellefteå.
Nu vill vi förstärka vårt team med en Community- och Event Manager som ska utveckla och driva våra innovativa miljöer.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Community- och Event Manager leder du ansvaret för att utveckla och driva våra miljöer, Skellefteå Innovation Park och Skellefteå Game Park. Dessa miljöer är belägna på Campus och fungerar som kreativt nav för samarbeten mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor. Här erbjuder vi både kontors- och co-workingytor till innovativa företag samt en eventarena där vi vill skapa fler möjligheter till samhällsviktiga samarbeten.
I denna roll är du nyckelpersonen mellan nya och befintliga hyresgäster, med ansvar att sälja in våra miljöer, skriva kontrakt, eventkoordinering och det dagliga arbetet med att säkerställa en trivsam arbetsmiljö. Varje dag är unik och fylld med olika utmaningar och möjligheter!
Din primära uppgift är att utveckla intresset för våra miljöer. Det gör du genom att planera och genomföra olika aktiviteter, från kunskapshöjande lunchföreläsningar och nätverkande event till att utveckla återkommande koncept. Du är ansiktet utåt för våra miljöer och ser till att allt flyter från start till slut, från inbjudningar, livestreams, catering och marknadsföring till att hälsa såväl eventdeltagare som nya hyresgäster varmt välkomna.
Du är idérik och testar gärna nya spännande koncept som bidrar till näringslivets tillväxt. Kanske har du planerat en löpgrupp för kreatörer eller en studiecirkel för forskare? Vi ser fram emot att få veta mer!
ERFARENHET
Vi söker dig som precis avslutat dina studier eller har erfarenhet av serviceyrke samt att planera och genomföra event.
För att bli framgångsrik i denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och tar ett naturligt ägarskap för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du har ett professionellt bemötande och vill alltid ge god service. Du är praktiskt lagd och redo att ta tag i problem och hitta lösningar.
Du har erfarenhet av digitala verktyg och kan hantera såväl sociala medier som övriga tekniska resurser. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
OM DIG
Du är en utåtriktad person som får energi av att möta nya människor. Din nyfikenhet för andra och deras verksamheter gör att du enkelt knyter nya kontakter. Att tala inför andra kommer naturligt.
För att trivas i denna roll är det avgörande att du tar ansvar för dina arbetsområden och kan säkerställa att saker blir gjorda i tid och till hög kvalitet. Du har inga problem med att ta egna initiativ och du klarar därför att arbeta självständigt. Du räds inte att ta dig an eventuella utmaningar och testar gärna nya idéer.
Din vilja att bidra till ett mer hållbart och innovativt Skellefteå, tillsammans med din nyfikenhet för olika verksamheter och deras utmaningar, är det som gör att du blir framgångsrik och utvecklas i din roll!
VI ERBJUDER
Hos oss är du med och skapar framtidens Skellefteå! Tillsammans med vårt framåtsträvande team får du en unik inblick i hur Skellefteå är med och formar det hållbara samhället.
Vi delar vår moderna arbetsplats Skellefteå Innovation Park med andra företag och aktörer. Det betyder att du snabbt får chansen att bygga upp ett stort nätverk av forskare, experter och drivna entreprenörer.
Här får du stor frihet att planera hur du löser dina arbetsuppgifter. Tillsammans skapar vi en miljö som ger dig alla förutsättningar att växa både yrkesmässigt och personligt!


ANSÖKAN OCH KONTAKT
Tjänsten är på 50-100% och en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning.
Placeringsort: Skellefteå
Sista ansökningsdag: 30 april, men vi intervjuar och anställer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Ansökan skickas till: join@skellefteasciencecity.se
Frågor om tjänsten:
Anna Mård, vd, anna@skellefteasciencecity.se

Deadline: 2024-04-30

Rope Access Sverige

Projektkoordinator

Hos företag: Rope Access Sverige

Deadline: 2024-05-09

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Projektkoordinator till Göteborg
Vill du arbeta som projektkoordinator i ett spännande företag som är under en tillväxtresa? Vi söker nu dig som är en fena på att kommunicera, prioritera, planera och strukturera till oss på Rope Access i Göteborg. Vi erbjuder en varierad roll med stort egenansvar i .. Klicka för att visa hela beskrivningenett härligt team.
Vi erbjuder
Du får arbeta i ett företag som befinner sig i en tillväxtresa, där du kan vara med och utveckla verksamheten framåt. Vi har en mycket stark lagsammanhållning, vilket har varit en av våra framgångsfaktorer under vår resa hittills. Många i företaget är intresserade av friluftsliv/klättring och vi har ett väldigt generöst friskvårdsbidrag. Här trivs du som vill arbeta på ett företag där det händer mycket och där sammanhållning och gemenskap värderas högt.


Vad säger Martin Sjöblom, Affärsområdeschef, om att jobba på Rope Access?
"Jag började på Rope Access för tio år sedan som reparbetare och är nu Business Area Manager för vår verksamhet inom inspektion, reparation och underhåll av vindkraftverk. Mitt intresse för teknik och klättring, både på fritiden och industriellt, lockade mig hit.
Vi är ett innovativt företag med stark gemenskap. Framtidsvisionen är att växa och ta mer marknadsandelar inom energiområdet. Vi värnar om öppenhet och inflytande för våra medarbetare och främjar en balans mellan arbete och fritid.
Viktiga egenskaper för att trivas här inkluderar att uppskatta innovation och vara intresserad av vindkraftsbranschen samt att kunna samarbeta nära kollegor i ständigt föränderliga projekt."


Ansvarsområde och arbetsuppgifter
I rollen kommer du ha mycket kontakt med våra underentreprenörer och hantera resursplaneringen för projekten, inklusive schemaläggning. Som projektkoordinator är det din roll att styra och samordna det administrativa arbetet på avdelningen.
Koordinering av resor för underentreprenörer inkluderande bokning av flyg, hotell, och hyrbil
Planering och koordinering av utbildningar – externa och interna
Stödfunktion till både projektledare och ekonomifunktionen
Sakgranskning och attestera tidrapporter, utlägg, reseräkningar och leverantörsfakturor
Nyrekrytering av tekniker samt ansvar för introduktionen av nya tekniker till intranät
Kontinuerlig support för underkonsulter inom dina ansvarsområden

I rollen rapporterar du till Affärsområdeschef.


Vad säger Sofie Andréasson, projektkoordinator, om att jobba på Rope Access?
"Jag har jobbat på Rope Access sedan februari 2023 och har en bakgrund inom hotell och restaurang samt inköp och logistik. Två arbetsområden som varit till stor fördel inför detta jobb. Jag blir ofta fascinerad över hur mycket som går att få gjort under en och samma dag. Att dessutom få vara med och jobba med en produkt som ligger i framtiden ur ett utvecklings- samt miljöperspektiv känns extra kul.
Alla kollegor jobbar väldigt nära varandra. Vi vill varandra väl och hjälps åt där det behövs. Vi har alla lätt till skratt och är duktiga på att hitta lösningar tillsammans. Det som känns som en omöjlighet på morgonen är allt som oftast löst på eftermiddagen."


Din profil
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du som söker är positiv i din natur, har ett stort intresse för att lösa problem och att kommunicera med andra. Med din vägledande och supporterande kommunikationsstil skapar du engagemang hos andra människor. Du tar stort ägandeskap för ditt arbete, har förmågan att skapa och hålla struktur samt har en utvecklad känsla för vad som behöver prioriteras.
Kvalifikationer
Erfarenhet av projektkoordinering
Erfarenhet av hantering kring resor till exempel ifrån resebranschen eller eventbranschen
Tidigare ansvar av personalplanering, schemaläggning inkl. rekrytering
Mycket god IT-vana (Officepaketen och projektsystem)
Ledaregenskaper
Svenska och engelska i tal och skrift, engelska är företagsspråket
B-körkort



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720-712688 på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Rope Access Sverige AB
Vi är en av de ledande leverantörerna av industriell rope access i Norden. Rope Access Sverige AB utför underhåll, reparationer och inspektioner samt arbete på hög höjd, i trånga utrymmen och andra otillgängliga platser. Våra huvudsakliga affärsområden är vindkraft och säkerhetsutbildning. Företaget grundades 1997 och har haft en stark tillväxt under åren. Grunden för framgångarna är ett innovativt klimat, engagerade och kunniga medarbetare och partners.https://ropeaccess.se/

Deadline: 2024-05-09

Academic Work

Eventkoordinator till Estrad Arena i Alingsås

Hos företag: Academic Work

Deadline: 2024-05-24

Se annonsen hos Arbetsförmedlingen

Beskrivning

Är du en serviceinriktad student som vill arbeta i en dynamisk miljö? Trivs du i en varierad roll där du får möta många olika människor i ditt arbete? Nu söker vi på Academic Work en ny Eventkoordinator till Estrad Arena i Alingsås, ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Estr.. Klicka för att visa hela beskrivningenad är en mångsidig arena där upplevelser inom kultur, sport, näringsliv och lärande skapas. Arenan, som är belägen i centrala Alingsås, erbjuder ett brett utbud inom evenemang. Detta inkluderar exempelvis utställningar, föreläsningar, mässor och idrottsevenemang. I denna roll arbetar du som konferenskoordinator och ges möjligheten att ta del av en arbetsplats som står för mångfald, öppensinnighet och nyfikenhet och främjar nya spännande möten mellan människor.

Eventen äger rum i Allingsås mestadels på dagtid men förekommer även kvällstid samt helg.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vara behjälplig mot gäster i rollen som värd/värdinna
* Hjälpa till med servering och koordinering av restaurang
* Logistik och roddande inför event i lokalen
* Ha kontakt med leverantörer kring beställning av material till arenan


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50% och tar examen tidigast 2025
- Erfarenhet av arbete inom service
- Obehindrade kunskaper av svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:


* Erfarenhet av liknande arbete inom koordinering/konferens
* Studerar en eftergymnasial utbildning inom relevant område för rollen


Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här!

Deadline: 2024-05-24

Hitta eventkoordinator jobb i Sveriges alla län


All information om lediga jobb hämtas i realtid från Arbetsförmedlingen

Informationen på denna sida uppdaterades 2024-04-29